Kézzel írt számla javítása
Hogyan lehet, illetve kell kijavítani a kézzel írt számlát?
Tekintettel arra, hogy az alkalmazott adó mértéke a számla kötelező tartalmi elemeinek egyike, így szükséges a számla korrekciója – hívta fel a figyelmet szakértőnk. Ez a következő módon történhet:
– A számlapéldányok begyűjtését követően a számlán szereplő hibás áfakulcsot egy vonallal áthúzza úgy, hogy az eredeti hibás adat is felismerhető maradjon, majd a helyes áfakulcsot a számlára felvezeti, feltünteti a javítás dátumát és szignóval ellátja.
– A számlapéldányok begyűjtését követően a hibás kézi számlát egy vonallal áthúzza, és rávezeti, hogy „RONTOTT”, majd egy új nyomtatványon kibocsátja a helyes áfakulccsal a számlát.
– Számlával egy tekintet alá eső okiratot bocsát ki. Ilyen esetben nincsen szükség az összes korábbi számlapéldány begyűjtésére, hanem egy önálló korrekciós bizonylat kibocsátása történik. A számlával egy tekintet alá eső okiraton fel kell tüntetni a következő adatokat:
– az okirat kibocsátásának kelte;
– az okirat sorszáma, amely az okiratot kétséget kizáróan azonosítja;
– hivatkozás arra a számlára, amelynek adattartalmát az okirat módosítja;
– a számla adatának megnevezése, amelyet a módosítás érint (áfakulcs), valamint a módosítás természete (például: áfakulcs helyesbítése).
Forrás: adózóna